|
|
(371 dazwischenliegende Versionen desselben Benutzers werden nicht angezeigt) |
Zeile 1: |
Zeile 1: |
| __TOC__
| | <div class="private"> |
| ==JC als Patient==
| | [[Benutzer:HIWI/Drafts]] |
| ===In der JC-Biographie===
| |
| ([https://mdz-nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:12-bsb00111092-3 JC-Biographie durch JCII] (BSB München Sgn. BSB Clm 10376))
| |
|
| |
|
| ====Von JC selbst notiert==== | | ==Section== |
| * Nr. 5r:
| |
| ** [15]28: ''initium mali'' τῶν ἑλκωσεῶν(?)
| |
| ** [15]33: Pestilentia
| |
| ** [15]35: Valetudo adversa.
| |
| * Nr. 5v: (''Ex patris manu'')
| |
| ** 1515: ''Circa diem Michaeli Bacalaureus factus: et laboravi quartana
| |
| ** [15]22: febris tertiana
| |
| * Nr. 6 ([1r])
| |
| ** 1522: ''mea febris in Iulio veni febricitans in patriam mense septembri''
| |
| ** 1529: ''cepi laborare ex pede M. Octobri '''unlesbar: cum fuissem(?) au???''' M. April Spirae''
| |
| ** 1530: ''febricula in Maio''
| |
| ** 1531: ''solicitus annus''
| |
| * Nr. 6 ([1v])
| |
| ** 1535: ''aegrotus solicitus annus''
| |
| ** 1536: ''valetudo conversa(?)''
| |
| ** 1537: ''balneum Vuelpad(?) in Martio. postea valde afflixit me morbus pedis ... balneum Blosianum. profectio. rursum afflictus sum(?) in Blosiano''
| |
| ***<small>--> Bläsibad, vgl. Wikipedia "Bläsibad": "Mit dem Bad, das schon der Botaniker Leonhart Fuchs bei Geschwüren, Rheumatismus, Gicht und ähnlichen Beschwerden empfahl, war eine Gastwirtschaft verbunden, die sich bei den Tübinger Studenten großer Beliebtheit erfreute."</small>
| |
| ** 1538: ''magna afflictio''
| |
| ** 1539: ''lavi in Blo/asiano indiligenter(?)''
| |
| ** 1540: ''Ad medicum '''unlesbar''' profectus frustra. raptatus ab equo. profectus in plumbarias non magno fructu. magni sumtus''
| |
| ** 1541: ''balneae formae(?)''
| |
| ** 1542: ''usus medicamento'' τοῦ χύλου ''circa ferias S. Georgii, sic satis sublevatus fui a dolorib(us) pedis sed(?) sensu(?) multo(?) factum imbecilliorem stomachum''
| |
| * Nr. 6 ([2r])
| |
| ** 1543: ''autumno incidit metus pestis, qui nos quidem perculit sed non discessimus(?)
| |
| * Nr. 7
| |
| ** [15]15: ''laboravi quartana''
| |
| ** [15]22: ''febris tertiana''
| |
| ** [15]28: ''initium mali'' τῶν ἑλκοδῶν(?)
| |
| ** [15]33: ''pestilentia''
| |
| ** [15]35: ''valetudo adversa''
| |
|
| |
|
| ====Von JCII (Nr. 8)==== | | ==Restcode== |
| * 2r:
| | </div> |
| ** ''Pater Ioachimi fuit Iohannes ... Attigit annum 82 nullo unquam Medicamento, nec venae Sectione usus: qui saepe aliis affirmavit se nullo alio genere morbi quam interdum dolore dentium fuisse vexatum. propter aetatem adeo provectam correptus paralysi et tandem'' ἡμιπληγία ''extinctus obiit.''
| | <div class="public"> |
| *** <small>--> Alter passt nicht mit unseren Lebensdaten!</small>
| | Dies ist eine Benutzerseite von [[Benutzer:HIWI|Alexander Hubert]]. |
| * 3v:
| | </div> |
| ** ''Anno 1514. Mense Septembri primum tyrocinium Lipsiae sui profectus edidit. Laboravit paulo post quartana''
| | {{#tweekihide:sidebar-right}} |
| * 4r:
| |
| ** ''Anno 1516. ... [Crocus Camerarium] ... plurimum amavit, et interdum ipso aliis negotiis occupato praecripsit illi quae auditoribus suo loco dictaret, quam consuetudinem postea cum propter valetudinem adversam vel aliis de caussis ipse Ioach[imus] operam publicae doctrinae obire non posset, ne quid negligeretur, etiam observavit.''
| |
| * 4v:
| |
| ** ''Anno. 1517. rursum in patriam redire coactus fuit valetudinis adversae caussa: Adiit tamen iterum Lipsiam eodem anno mense Octobri, ibique fuit auditor Petri Mosellani''
| |
| * 5r:
| |
| ** ''Anno. 1522. '''Unleserlich''' tertiana febri laboravit: venitque febricitans in patriam mense Septembri.''
| |
| * 6r:
| |
| ** ''Anno. 1527. ... Amisit eodem anno patrem quoque curis et animo confectum.''
| |
| * 7r:
| |
| ** Zu Anna: ''[Anno. 1528.] Paulo ante obitum huius(?) suae filiae cum vir Medicus quidam praecipuus ipsam consolandi gratia inviseret, et bono animo esse iussisset: nam dysenteria quartanam aufferri solere: magno animo respondit: At potius uterque morbus me auferet.''
| |
| ** ''Eodem anno [1528] ex leni quodam pruritu, quem inscius Ioach[imus] in balneo calidiore irritaverat defluxio facta est in sinistrum pedem, quae paulo post'' ἕλκωσις ''secuta est admodum'' δυσίδος, '' quae illum postea per multos annos graviter exercuit, et tandem Lipsiae post usum decocti(?) ligni Indici suit sanata.''
| |
| * 7v:
| |
| ** ''Anno. 1529 fuit in conventu secundo Spirensi et domum reversus gravius ex pede laborare cepit Mense Octobri.
| |
| ** ''Anno 1531. Annus sollicitus''
| |
| * 8r:
| |
| ** ''Anno 1533. Pestis saeviit Norimbergae. Secessit ad affinem, avunculum suae coniugis D. Nicolaum Mueffelium in Eschenau pagum trib[us] milliarib[us] ab urbe situm. Quo in loco inter alias lucubrationes versionem de Theriaca Galeni absoluit.''
| |
| ** ''Anno 1535. Valetudo eius saepe fuit tentata. Nihilo minus tandem mense Iulio Tubingam migravit una cum familia:''
| |
| * 8v:
| |
| ** ''Anno. 1536. ... Malum pedis auctum fuit ut interdum claudicare et scipioni(?) innixus publicas doctrinae suae operas frequentare coactus fuerit.''
| |
| ** ''Anno. 1537. Ad Thermas ferinas(?) profectus in Martio. Adhuc '''unlesbar''' habuit propter pedis malum quod cruciatus max[imas] illi peperit. Blesianum balneum non procul ab urbe bis eo anno invisit.''
| |
| * 9r:
| |
| ** ''Anno. 1539. Lavit rursum pedis male affecti caussa in Blesiano: sed propter alias occupationes non potui huic rei diligenter varare.''
| |
| ** ''Anno. 1539. ... Hoc tempore coepit Medicos Graecos (quorum lectione deinde quoque plurimum fuit oblectatus) propter malum pedis quoque diligenter perlegere: et Galeni partem a se emendatam Basiliensib[us].''
| |
| ** ''Anno. 1540. Ad Medicum Chirurgum eo tempore celebrem Konigshowensem(?) in Franconiam orientalem pedis caussa se contulit: sed frustrata est illum spes hac quoque in parte. In itinere vero cum magno periculo raptatus ab equo fuit. Tandem profectus est in plumbarias thermas Lotharingiae. non etiam adeo magno cum fructu: sed satis magnis sumtib[us]. Harum descriptio versib[us] latinis et germanicis una cum pictura earundem ab ipso editis extat.
| |
| * 9v:
| |
| ** ''Anno 1541. Thermas ferinas rursum adiit.''
| |
| ** ''Anno. 1542. Usus Medicamento'' τοῦ ξύλου ''de consilio Henrici Stromeri Medici Lipsensis celebris: ex quo sic satis fluxus pedis illi esse molestus desiit: sed ventriculum inde debiliorem redditum sensit.''
| |
| ** ''Anno 1542. ... Natus filius IIII. Ludovicus 24. Iunii: qui studiis Artis Medicae in Germania et Gallia diligenter operam navavit: et patris postea augescente morbo ipsius usque ad extremum spiritum semper praesto fuit, illique posthabitis aliis omnib[us] rebus quoad fieri potuit, inservivit.''
| |
| * 10r:
| |
| ** ''[Anno 1543.] ... In autumno incidit metus pestis: Academia tamen non fuit alio translata.''
| |
| * 11r:
| |
| ** ''Anno 1552. Propter pestis luem Lipsiae grassantem et contiguas(?) ipsius domus aedes corripientem(?) cum familia coactus fuit secedere Neapolim quod oppidum ad Orylam(?) in saltibus Turingensis situm est. Unde postea in Franconiam abiit et Norimbergam haesit in alterum annum.''
| |
| * 12r:
| |
| ** ''Anno. 1555. ... Augustam rursum tempore conventus profectus et ibidem nephriticis doloribus et'' ἐκφράξει ''alvi, quam molestiss[imam] saepius expertus est postea, vehementer laboravit: et tum expertus est multorum singularem humanitatem.''
| |
| * 12v:
| |
| ** ''Anno 1558. obiit Martha filia ipsius. 16. Febr. phthisi extincta aetatis suae.''
| |
| ** ''Anno 1558. ... Coniunx quoque quartana ferme annua quae tamen(?) tandem triplex fuit facta, propemodum fuit absumta.''
| |
| * 13r:
| |
| ** ''[Anno 1558.] ... Tertia item filia uxor, insignis Mathematici Ioannis Homelii dysenteria periculose decubuit. Fuit itaque annus plenus variis molestiis et aerumnis quae tamen omnia animo aequo et Christiano homine digno pertulit.''
| |
| ** ''Anno. 1559. 13. Maii febris tertiana cum vehementi cardialgia illum invasit: a qua tamen septimo paroxysmo fuit liberatus.''
| |
| * 14v-15r:
| |
| ** ''Anno. 1568. ... Cum mense Novembri rursum illi ad suos satis longum iter in magno insuper frigore esse suscipiendum, ex hac peregrinatione '''unlesbar''' eius valde attrita fuerunt: et morbus ipsius nephriticus et vesicae malum illum postea indies gravius afflixit.''
| |
| * 15r/v:
| |
| ** ''Anno. 1569. δυσουρία vehementiss[ime/a] illum afflixit. Multa remedia fuere adhibita, et ab exteris quoque Medicamenta illi plurima communicata: verum ipse ut erat rerum Medicarum non imperitus, semper allegabat Aph. Hipp. Vitia renum et quae sunt circa vesicam in senib[us] difficulter sanantur. Solebat itaque dicere: Hoc malum, sat scio, mecum'' συναποθνῄσκεται. ''Miratus saepe sum firmitatem cerebri ipsius. nam cum saepe integras noctes non solum insomnes sed cum max[imis] cruciatib[us] transegisset, paulum postea tamen sentiens levationem a morbo, statim scribendo vel legendo erat occupatus.''
| |
| * 15v:
| |
| ** ''Anno. 1571. ... Haec fuit ultima ipsius profectio in Franconiam quam propter adversam valetudinem vix potuit assolvere.''
| |
| * 16r:
| |
| ** ''Anno. 1573. Coniunx Camerarii die XIIII M[ensis] Sept[embris] intra 5. et 6. levi Apoplexia correpta postridie obiit, cum qua sine omni querela vixit annos ferme 47. ... Quae cum saepius optare et a Deo precari soleret, ne maritum defunctum efferre cogeretur, voti sui compos hac quoque in parte fuit reddita: quamvis maritus et ipse desiderio eius max[imo] affectus non diu supervixerit.''
| |
| * 16r/v:
| |
| ** ''Anno. 1574. post obitum coniugis suae, eius fidelem operam saepe requirebat, accedentibus quotidie variis curis et molestiis, cum etiam una cum annis morbi augerentur. tandem ob continuos cruciatus in excernenda urina, natura fuit prostrata, ne(?) propter vigilias et'' ἀσιτίαν ''max[imam] paulatim vires decreverunt, sensib[us] tamen tam interiorib[us] quam exteriorib[us] integerrimis, cum inprimis memoriae vigor ad ultimum usque permaneret mirabilis. Memini eum cum 17. die ante obitum ad ipsum venirem, ad me dicere, animo praesenti, Facultas naturalis || plane iam periit: animalis satis adhuc est integra, vitalis durabit quamdiu Deo visum fuerit.''
| |
| * 16v:
| |
| ** ''Dysuria acerrima remansit usque ad extremum: cum multa essent adhibita remedia sine fructu. De caussa huius(?) fuit disputatio varia: alii vesicae exulcerationem, alii lapidem esse putantes: quamvis vero lapidem adesse semper metuerim, nihil tamen certi affirmare possum cum per chirurgum nunquam cathetrum adhiberi voluit timens graviora symptomata: nec post mortem corpus aperiri voluit. Tandem itaque assidua invocatione filii Dei animum efflavit 17. April. hora p. m. 6. Annos natus 74 et dies 5. Petiit ante obitum ut sine pompa funus eius efferretur, et iuxta coniugem suam sepeliretur quod studiose liberi executi sunt quamquam tam Academia quam senatus universaque civitas illum admodum officiose luxerit.''
| |
| * 17r/v:
| |
| ** ''Corporis ipsius'' κατάστασις ''satis fuit firma. Statura quoque iustae magnitudinis. Ipse ad labores perferendos idoneus. Tolerantia famis in illo singularis extitit, ut multi audiverint illum affirmantem se nunquam sensisse, quid esset illa in ventriculo molesta suctio, ut ita dicam '''unleserlich''': Ad iram quoque minime proclivis erat. Alioque praesertim domi gravis et paucorum verborum. Apud amicos vero quando res tulit satis hilaris et facetus, praesertim quando iter faciebat. In vestitu nihil exquisitum. Honorum et opum, ad quae ambo '''unleserlich''' consequenda non exiguae saepe illi oblatae fuere occasiones, minime appetens: Rei familiaris universae et pecuniae tractandae curam committebat suae coniugi. Ambitionis max[imus] hostis, ut etiam effigiem suam depingi et circumferri molestiss[ime] ferret. Nunquam de studiis remisit quicquam: ut admiratione non careat, illum inter tot occupationes, et peregrinationes tam scribendo quam legendo potuisse tantum praestare. Vidi illum saepe quae in equo inter proficiscendum vel noctu vigilans (pauci enim fuit somni) animo conceperat, statim postea calamo arrepto annotasse. Delectabatur inprimis equis bonis, et equitandi artem tenebat, || quod eius Hippocomicus quoque ostendit. Tulitque hac in parte hanc laudem, ut quidam princeps Germaniae praecipui nominis dixerat se inter literatos nullum vidisse, qui ita equestris esset sicut Ioachimus. Valetudo ipsius saepe fuit tentata primum ἑλκώσει pedis molestiss[ima] et diuturna: postea febribus aliquoties: et provectiore aetate Erysipelate, et Epiphoris oculorum '''(lippitudo gemeint???)''': cumque excessisset annum 53. et sperasset se a nephritide qua vehementer laboravit ipsius mater immunem fore, postea illo affectu crebro et graviter fuit afflictus donec posterioribus annis accederet dysurica π΄άθη acerbiss[ima] quae etiam tandem illum ut diximus confecerunt. In sermonib[us] quotidianis saepe observabantur nonnulla notatu digna: Cum liberos vel alios domesticos animadverteret nonnulla interdum non adeo necessaria expetere: Semper respondebat, Disce carere. In libellos omnia ita plane scolasticis proponentes(?), ut nihil laboris amplius proprii(?) illis relinquatur, stomachari solebat, conferens nostri temporis socordiam cum summa(?) diligentia puerilis educationis: Saepius ridendo addens: Tantam esse negligentiam nostrorum hominum et '''unleserlich''' fastidium accuratioris doctrinae: ut si omnis Eruditio in lacte tepido posset illis infundi, vix illos tantillum laborem suscepturos esse, ut expectarent, donec hoc illis infunderetur.''
| |
| | |
| ===Im Wiki (Schlagwort "Biographisches (Krankheit)")===
| |
| {{#ask:[[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Biographisches (Krankheit)]]|format=count}} Briefe:
| |
| {{#ask:[[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Biographisches (Krankheit)]]
| |
| |? Registereinträge
| |
| |format=table
| |
| |limit=2
| |
| }}
| |
| | |
| {{#ask:[[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Biographisches (Krankheit)]]|format=count}} Werke:
| |
| {{#ask:[[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Biographisches (Krankheit)]]
| |
| |? Registereinträge
| |
| |format=table
| |
| |limit=2
| |
| }}
| |
| | |
| {{#ask:[[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Biographisches (Krankheit)]]|format=count}} Drucke:
| |
| {{#ask:[[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Biographisches (Krankheit)]]
| |
| |? Registereinträge
| |
| |format=table
| |
| |limit=2
| |
| }}
| |
| | |
| ==Alle medizinischen Schlagwörter==
| |
| Briefe:
| |
| {{#ask:[[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Medizin]] OR [[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Aderlass]] OR [[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Araberkritik]] OR [[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Balneologie / Thermenbesuch]] OR [[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Chirurgie]] OR [[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Diätetik]] OR [[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Guajak]] OR [[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Iatromathematik]] OR [[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Melancholie]] OR [[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Physiologie]] OR [[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Theriak]] OR [[Kategorie:Briefe]][[Registereinträge::Biographisches (Krankheit)]]
| |
| |? Registereinträge
| |
| |format=table
| |
| |limit=2
| |
| }}
| |
| | |
| Werke:
| |
| {{#ask:[[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Medizin]] OR [[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Aderlass]] OR [[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Araberkritik]] OR [[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Balneologie / Thermenbesuch]] OR [[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Chirurgie]] OR [[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Diätetik]] OR [[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Guajak]] OR [[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Iatromathematik]] OR [[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Melancholie]] OR [[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Physiologie]] OR [[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Theriak]] OR [[Kategorie:Werke]][[Registereinträge::Biographisches (Krankheit)]] | |
| |? Registereinträge
| |
| |format=table
| |
| |limit=2
| |
| }} | |
| | |
| Drucke:
| |
| {{#ask:[[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Medizin]] OR [[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Aderlass]] OR [[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Araberkritik]] OR [[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Balneologie / Thermenbesuch]] OR [[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Chirurgie]] OR [[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Diätetik]] OR [[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Guajak]] OR [[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Iatromathematik]] OR [[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Melancholie]] OR [[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Physiologie]] OR [[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Theriak]] OR [[Kategorie:Drucke]][[Registereinträge::Biographisches (Krankheit)]]
| |
| |? Registereinträge
| |
| |format=table
| |
| |limit=2
| |
| }}
| |
| | |
| | |
| ==Medizinisches in den "Decuriae"==
| |
| * In [[Camerarius, Decuriae, 1594]]:
| |
| ** '''Decuria I. (50%)'''
| |
| *** 4 (S. 10f.): Warum tut dem Auge Dunkelheit gut, nachdem es durch helles Licht geblendet wurde?
| |
| *** 6 (S. 14ff.): Warum sind die Kinder kluger Männer oft dumm, und umgekehrt?
| |
| *** 8 (S. 18ff.): Warum haben manche Überlebende der thukydideischen Pest das Gedächnis verloren?
| |
| *** 9 (S. 20f.): Warum heißt es, dass durch die Augen die ''libidines'' in den ''animus'' eintreten und durch die Ohren der Zorn (''indignatio'')?
| |
| *** 10 (S. 21): Warum sind die Glieder schwach, wenn man aufwacht (evtl. auch Schlafparalyse gemeint??)?
| |
| ** '''Decuria II. (50%)'''
| |
| *** 1 (S. 22ff.): Was ist ''mens''/noûs, was ''cogitatio''/diánoia und was sind die Unterschiede zwischen beiden?
| |
| *** 5 (S. 38ff.): Warum haben Leute mit spitzem Kopf (''acutiore figura capitis'') oft auch einen kleineren und sind ''tumultuatores'', ''improbi'' und ''audaces''?
| |
| *** 7 (S. 41): Warum sterben Schweine zu der Zeit, wo viele Vögel kommen, wenn die Luft ''corrumpitur''? (Vgl. Naturkunde)
| |
| *** 8 (S. 41f.): Warum sagt Homer von Achill und Vergil von Turnus, dass im Zorn ihre Augen flackern wie Feuer?
| |
| *** 10 (S. 51ff.): Wie kommt es, dass Kinder bei Bewegung und Gesang besonders gut einschlafen?
| |
| ** '''Decuria III. (70%)'''
| |
| *** 1 (S. 54ff.): Warum wird die Haut bei langem Aufenthalt im Wasser runzlig?
| |
| *** 2 (S. 56f.): Warum bläht sich bei den Leuten, denen ''aquae medicatae'' nicht bekommen, der Bauch auf?
| |
| *** 3 (S. 57f.): Warum wird die Krankheit der Koliker, die an Schmerzen ''intestini coli'' leiden, manchmal zur Lähmung oder zum epileptischen Anfall?
| |
| *** 4 (S. 58f.): Warum führt extreme Angst zur plötzlichen Entleerung des Darms?
| |
| *** 6 (S. 61): Warum kommen uns beim Warten auf etwas/jemanden immer die negativsten Gedanken in Bezug darauf?
| |
| *** 8 (S. 62f.): Warum sind beim einfachen Volk (''plebs'') die Kinder meistens hellhaarig?
| |
| *** 9 (S. 63f.): Warum erkrankt an Dysenterie, wer Wasser aus Bleirohren trinkt?
| |
| ** '''Decuria IV. (70%)'''
| |
| *** 1 (S. 65): Warum denken wir nicht verschiedenes zugleich, können aber verschiedenes zugleich denken und sprechen, obwohl die Sprache der Dolmetscher des Denkens ist?
| |
| *** 2 (S. 65ff.): Warum lieben Mütter ihre Kinder mehr als Väter?
| |
| *** 4 (S. 70f.): Warum haben Kinder ein besseres Gedächtnis als Erwachsene, und warum haften Erinnerungen aus der Kindheit besser als wenige Tage alte Erinnerungen?
| |
| *** 5 (S. 71): Warum juckt die Haut, wenn eine Wunde zu heilen beginnt?
| |
| *** 7 (S. 72f.): Warum ertragen Männer, die im Kampf mutig sind, Krankheiten kaum, und im Kampf feige sind tapfer in der Krankheit?
| |
| *** 8 (S. 73f.): Warum sind alte Männer, Frauen und Kinder redselig?
| |
| *** 9 (S. 74f.) Warum lässt sich Durst im Bade oder beim Schwitzen leichter ertragen, als wenn man nicht schwitzt?
| |
| ** '''Decuria V. (100%)'''
| |
| *** 1 (S. 75f.): Warum sprechen heisere Menschen mit hoher Stimme?
| |
| *** 2 (S. 76f.): Warum sollen sich Verletzte (''vulnerati'') von der körperlichen Liebe (''venus'') fernhalten?
| |
| *** 3 (S. 77f.): Warum verlassen Läuse, die ja aus verdorbenem Blut entstehen, Leichen, obwohl es dort reichlich verdorbenes Blut gibt?
| |
| *** 4 (S. 78f.): Warum haben chronisch Kranke oft besonders scharfe Sinne und hohe Intelligenz?
| |
| *** 5 (S. 79f.): Warum ziehen sich die Lippen zusammen, wenn man über ernste Dinge nachdenkt, gehen aber auseinander, wenn über fröhliche?
| |
| *** 6 (S. 80f.): Warum heißt es, Kinder würden ohne Fingernägel geboren, wenn Schwangere zu viel Salz essen?
| |
| *** 7 (S. 81ff.): Warum lacht man oft über Fußkranke, obwohl diese Krankheit heftige Schmerzen verursacht?
| |
| *** 8 (S. 83): Warum sprechen taube Menschen oft leise?
| |
| *** 9 (S. 83f.): Warum pflegen wir, wenn wir jemanden vermissen, oft nach ihm Ausschau zu halten?
| |
| *** 10 (S. 84): Warum haben Triefäugige das Gefühl, nachts von einem Halo umgeben zu sein?
| |
| ** '''Decuria VI. (80%)'''
| |
| *** 2 (S. 88ff.): Wenn Bewegung vom Geist kontrolliert wird, warum schlägt das Herz, hebt sich das ''genitale'' und bewegt sich der weibliche Uterus unwillkürlich, und im Gegenteil, tut sich nichts, wenn man es bewusst versucht?
| |
| *** 3 (S. 95ff.): Warum haben geile Menschen (im sexuellen Sinn) oft einen stumpfen Blick?
| |
| *** 4 (S. 97): Warum wird es wärmer, wenn man in (lau)warmem Wasser ein Glied bewegt, aber nicht kälter, sondern angenehmer, wenn man es in (eis)kaltem Wasser tut?
| |
| *** 5 (S. 97f.): Warum schlafen auf dem Rücken liegende schlechter und haben seltsame Visionen?
| |
| **** Stolberg 2022, 206: "It was dangerous, however, to sleep on one’s back, which could cause nightmares, apoplexy, paralysis, and other problems because the intestines in this position pressed on the vena cava."
| |
| *** 6 (S. 98f.): Warum wird, wenn man eine Geruchsquelle näher an die Nase hält, der Geruch stärker, doch wenn man etwas näher an die Augen hält, wird es verschwommener?
| |
| *** 7 (S. 99f.): Warum werden ältere Menschen schneller betrunken als junge?
| |
| *** 8 (S. 100f.): Warum heißt es, alte Menschen seien trocken, wenn in ihnen der ''humor molestissimus'' ist?
| |
| *** 10 (S. 101ff.): Warum ist die sexuelle Begierde so stark?
| |
| ** '''Decuria VII. (60%)'''
| |
| *** 2 (S. 105f.): Was meint Aristoteles, wenn er eine Verschränkung der Finger beschreibt, die die Sinne so täuscht, dass eines als zwei wahrgenommen wird?
| |
| *** 3 (S. 106): Warum vertragen manche Menschen Arbeit und insbesondere Bewegung auf nüchternen Magen sehr gut, andere gar nicht?
| |
| *** 4 (S. 106ff.): Warum hilft an ''intercutis'' Erkrankten Eisenhut (''aconitum'')?
| |
| *** 5 (S. 109ff.): Warum ist bei manchen Lebewesen wie Eulen und Katzen die Sicht nachts besonders gut, und zugleich sind sie manchmal wie blind?
| |
| *** 6 (S. 112ff.): Wenn der Sehsinn der beste und wichtigste ist, warum sind von Geburt an Blinde klüger als von Geburt an Taube?
| |
| *** 7 (S. 114): Platon schreibt, man sehe eher im Besitz von Augen als mit den Augen, und die Ohren nähmen wie Trichter das Gehörte auf und hören es nicht selbst. Stimmt das?
| |
| ** '''Decuria VIII. (40%)'''
| |
| *** 1 (S. 116f.): Warum pflegte man in der Antike, sich nach dem Bad einzusalben?
| |
| *** 2 (S. 117f.): Wenn Lebewesen Wärme und Feuchte am besten bekommt, welches Temperament ist dann das beste?
| |
| *** 3 (S. 118f.): Warum heißt es, gute Männer weinen schnell, wenn doch Kinder, Frauen und schlechte Menschen viel mehr weinen?
| |
| *** 6 (S. 120f.): Warum sterben an Tagen mit klarem Himmel mehr Menschen an der Pest?
| |
| ** '''Decuria IX. (40%)'''
| |
| *** 1 (S. 124): Warum sagt man auf Deutsch, wer das Fleisch eines von Wölfen gerissenen Schafes esse, werde gefräßig?
| |
| *** 2 (S. 124f.): Warum sind Trinker nicht gut geeignet, um Kinder zu zeugen und zu erziehen?
| |
| *** 3 (S. 125f.): Warum meint Apollonius, Sohn des Herophilus, zarte und grazile Menschen sollten salzig, nicht süß essen?
| |
| *** 4 (S. 126f.): Warum hört man nachts besser als tags?
| |
| ** '''Decuria X. (40%)'''
| |
| *** 3 (S. 142ff.): Warum sagte man einst, man solle Gekochtes nicht nochmal kochen?
| |
| *** 4 (S. 144): Warum nimmt man Wärme und Kälte in Wasser intensiver wahr als in der Luft?
| |
| *** 5 (S. 144): Warum fühlt man leichte Kühle, nachdem man ein Glied in warmem Wasser intensiv gerieben hat?
| |
| *** 8 (S. 151ff.): Wenn die Begierde ein Teil des Geistes ist, warum trifft sie dann Liebende und Habgierige in unterschiedlicher Form?
| |
| ** '''Decuria XI. (40%)'''
| |
| *** 1 (S. 156ff.): Warum sagt man, heißes sei kaltem Freund und umgekehrt?
| |
| *** 2 (S. 158f.): Warum sind sich die Anatomen immer noch nicht einig über den Aufbau des Körpers, obwohl sie Körper aufschneiden und hineinschauen?
| |
| *** 3 (S. 159ff.): Wie ist Schlafwandeln zu erklären?
| |
| *** 5 (S. 162ff.): Seelenlehre. ''Quomodo Aristoteles rationem et cogitationem nominavit minimum?''
| |
| ** Weitere Decurien sind thematisch angeordnet und nicht mehr medizinischen Inhalts.
| |
| * In [[Camerarius, Appendix problematum (Druck), 1596]]
| |
| ** '''Ethica'''
| |
| *** 3 (S. 9f.): Warum sind dumme und eitle Mensche oft gesprächig und eloquent?
| |
| ** '''Physica'''
| |
| *** 1 (S. 25): Woher kommt der Zahnschmerz?
| |
| *** 2 (S. 25f.): Durst entsteht durch Trockenheit und Wärme im Inneren und wird durch feucht-kaltes gestillt. Warum sind dann die Leute durstiger, die viel Fisch essen, der doch feucht und kalt ist?
| |
| *** 3 (S. 26): Wenn man kurz nach dem Einschlafen aufwacht und lange wacht und kurz vor Tagesanbruch wieder einschläft: Warum wacht man dann mit ῥεύματα und κόρυζαι auf?
| |
| *** 4 (S. 26): Warum verliert gekochter Honig an Süße, wohingegen bittere Speisen durch Kochen an Süße gewinnen?
| |
| *** 5 (S. 27ff.): Wenn Tränen und Freude unterschiedliche Ursprünge haben, warum weint man dann aus Freude und fühlt sich besser, wenn man seine Traurigkeit ausweint?
| |
| *** 6 (S. 29): Warum leiden Nierenkranke und Koliker weniger Schmerzen, wenn sie sich auf die Seite legen, die wehtut?
| |
| *** 7 (S. 29): Zwei Sprichwörter: Ein dicker Bauch entwickelt kein feines Urteil. Ein voller Bauch urteilt besser. Widerspruch?
| |
| *** 12 (S. 33f.): Was ist davon zu halten, dass man sagt, neidische Menschen schaden schon mit ihrem Blick?
| |
| *** 13 (S. 34f.): Warum sind lüsterne Menschen besonders anfällig für Nierenschmerzen?
| |
| *** 14 (S. 35f.): Woher kommt die Erektion?
| |
| *** 16 (S. 37f.): Warum sind Frauen jähzorniger als Männer, Kranke als Gesunde, Alte als junge?
| |
| *** 17 (S. 38f.): Warum heißt es, wer nach dem Geschlechtsverkehr Probleme beim Urinieren habe, dem drohe der Stein?
| |
| *** 18 (S. 39f.): Schwarze Galle ist kalt und trocken, entgegen dem Leben. Warum leben dann Melancholiker, die viel davon haben, oft länger?
| |
| *** 19 (S. 40f.): Warum schnarchen Leute, die auf dem Rücken schlafen, mehr, entwickeln mehr Schleim und haben schwierigere Träume?
| |
| **** Stolberg 2022, 206: "It was dangerous, however, to sleep on one’s back, which could cause nightmares, apoplexy, paralysis, and other problems because the intestines in this position pressed on the vena cava."
| |
| *** 21 (S. 43f.): Wer von einem tollwütigen Hund gebissen wird, fürchtet das Wasser. Nach Galen erzeugt Tollwut Trockenheit in den festen Teilen [des Körpers?]. Wie können die Kranken also das Wasser meiden, wenn sie so trocken sind?
| |
| *** 22 (S. 45): Warum nennt Hippokrates Magenknurren als schlechtes Zeichen?
| |
| *** 23 (S. 45f.): Warum sagt man, Kühles lindere Zorn?
| |
| *** 24 (S. 46): Nach einem großen Schluck eines kalten Getränks, warum fühlt man im ganzen Körper Wärme und fängt oft auch an, zu schwitzen?
| |
| *** 25 (S. 46f.): Wenn Wein warm und feucht ist, warum nennt man etwas kühl, was styptikon (herb, sauer) heißt, doch etwas austeron und stryphnon (herb, sauer) ist unangenehm?
| |
| *** 26 (S. 47f.): Die Seele des Menschen, die intelligent ist: Wird sie so, weil der noûs von außen kommt, oder ist sie intrinsisch so?
| |
| *** 29 (S. 53ff.): Was ist die phantasía bei Aristoteles?
| |